Bussen Voertuigen

Export autos

Volgens de Internationale Organisatie van Fabrikanten van Motorvoertuigen (OICA) verkochten de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in 2016 de meeste personenvoertuigen ter wereld. De Europese Unie en verschillende Aziatische landen noteerden het hoogste aantal verkochte personenvoertuigen, waaronder China, India en Rusland. De Verenigde Staten verkochten in 2016 meer dan 2,9 miljoen personenvoertuigen. Alleen al in de VS werden meer dan 3,1 miljoen personenvoertuigen verkocht.

De markt voor personenauto’s in de wereld omvat verschillende productlijnen voor verschillend gebruik, waaronder auto’s, bussen, vrachtwagens en bestelwagens, multi-utility vehicles (SUV’s), vrachtwagens, motorfietsen, en lichte en middelzware bedrijfsvoertuigen die alles omvatten van brandweer- en politievoertuigen tot particuliere apparatuur ter voorkoming van vervuiling. Er zijn ook verschillende merken binnen de lijn personenwagens, zoals Toyota, Subaru, Mercedes-Benz, Honda, Nissan, Mitsubishi, Hyundai, en Cadillac. De personenauto is een van ’s werelds belangrijkste bedrijfssectoren en wordt op de voet gevolgd wat betreft productie en verkoop. Zij verschaft werkgelegenheid in verschillende regio’s over de gehele wereld en winst voor vele fabrikanten, waaronder Toyota, Subaru, Honda, Hyundai, en onderdelenleverancier zoals Delphi. De winst die door personenauto’s wordt gegenereerd, wordt over het algemeen besteed aan de kapitaalvorming en/of aan de bedrijfskosten en deze worden over het algemeen doorgegeven aan de consument in de vorm van lagere prijzen.

Het personenvoertuig heeft een nog lagere kooldioxide-uitstoot en is minder afhankelijk van fossiele brandstoffen, wat gedeeltelijk resulteert in minder broeikasgassen (zes procent in 2000, tot op heden), en is dus milieuvriendelijk. In 2000 was de sector personenauto’s in Japan goed voor 9,3 procent van de totale Japanse binnenlandse productie. Die consumptie was goed voor ongeveer 11 miljoen eenheden personenauto’s en lichte vrachtwagens – of lichte voertuigen. Naarmate de markt groeit, groeit ook het aantal voertuigen – van 10,5 miljoen eenheden in 1996 tot 20 miljoen in 2008, en dit aantal blijft stijgen. Insters en stationwagons, naast hatchbacks en kleinere auto’s, vormen het personenwagenpark. Het personenvoertuig is een van de belangrijkste vervoermiddelen en in veel landen is het absoluut noodzakelijk dat de mensen toegang hebben tot dergelijk vervoer als onderdeel van hun dagelijks leven. Het is vooral belangrijk voor stadsbewoners die naar veel locaties moeten rijden, hetzij naar nabijgelegen fabrieken, scholen, of in de buurt van hun huis. In veel landen, zoals India, China en Rusland, is de gemiddelde jaarlijkse reisafstand niet meer dan 100 kilometer per dag. Het is van essentieel belang dat mensen gebruik maken van modern vervoer, of dat nu door de lucht, over land of over zee plaatsvindt, om aan hun dagelijkse behoeften en activiteiten te voldoen. Aangezien de toegang tot adequaat vervoer vaak beperkt is, is vervoer over land zinvol, omdat het meer reismogelijkheden en bruikbaarheid biedt.

Nu de economieĆ«n groeien en de arbeidersklasse in veel landen toeneemt, vinden exportauto’s steeds meer ingang in de particuliere sector. Dit kan te maken hebben met de behoefte aan individuele mobiliteit die ontstaat in tijden van grote mobiliteit, met de wens van de mensen om grotere afstanden in kortere tijd af te leggen, en het gemak van het wegvervoer. Mensen zien personenvoertuigen ook als een onderdeel van sterke programma’s voor natievorming. Passagiersvoertuigen, zoals bussen, zijn de ergste vervuilers. Bussen staan erom bekend zeer storend lawaai te maken, terwijl dichtbevolkte toeristische bussteden het extra probleem hebben van hun extreem luide claxons, die gewoonlijk worden gerechtvaardigd als noodzakelijk voor nooddiensten. Een ander probleem met bussen is dat in veel landen de busverhuurindustrie niet gereguleerd is, wat bevorderlijk kan zijn voor dit “onderwerp”. In de meeste landen bestaat het standaardtype van de buscarrosserie uit drie rijen passagierszitplaatsen, op enkele uitzonderingen na. De meeste bussen hebben zitplaatsen voor vijftien, zestien of zelfs zeventien personen; de uitzonderingen zijn zeer klein. In een bus kan het maximum aantal zitplaatsen dus worden beperkt.

De Mercedes-bus met elf passagiers biedt plaats aan in totaal drieƫnveertig passagiers. De Mercedes Benz bus is uiterst stil. De Mercedes bus heeft een draaicirkel van slechts ongeveer dertig meter. Dus als het een bus is die ook een touringcar is, moet de totale lengte ongeveer zestig meter zijn. De Mercedes bus is snel, en meestal bevriest de tijd tussen de auto van richting verandert tot ongeveer vijftien seconden; terwijl de 300 V6 motor voldoende vermogen levert, is de acceleratie niet spectaculair. De besturing is uiterst nauwkeurig en geeft volledige controle; hij heeft echter wel een beetje een trage reactie. De vering en schokdempers van de Mercedes bus zijn uitstekend, waardoor de rit uiterst comfortabel is. De banden van het voertuig zijn stevig en maken geen pingelende geluiden. De vering van dit voertuig is veel beter dan van de gebruikelijke passagiersvoertuigen, waardoor de reis uiterst soepel verloopt. De Mercedes bus heeft een maximale capaciteit van veertig passagiers; op een volle bus kan de zesde rij stoelen echter zeer nuttig zijn om iedereen te herbergen.